Tuesday, November 17, 2009

Nak Join Jgk...

Semalam aku de terbaca blog nih. Blog ni pasal diet. Dorg de buat cm contest nk diet la... De 99 org join utk x mkn nasi selama 99 hari... Cm best jek kn. Da terlanjur aku baca, aku pun decide nk buat bnda yg sama. Tapi aku buat 100 hari. Alang2 99 kn. Tambah jek 1 ari genap kan 100. Sebelum ni pon mmg aku de buat cm ni. X mkn nasi dlm tempoh beberapa ari. Xde la amik tndakan drastik trus x mkn nasi. Tapi bile tgk dorg leh buat, xkn aku xleh kn. For ur info, berat aku sekarang adelah 88.3kg. Sangat berat okeh...!!! Disebabkan berat badan yg melampau, aku harus berusaha utk turunkan berat badan aku nih. Berat yg perlu dinyahkan lebey kurang 30-35kg. At least dpt berat yg ideal utk ketinggian aku kira ok la. Smpai bile nk maintain badan mcm ni kn. Lagi pun, x sht bile berat melampau nih. Jadi mls. Bila aku tgk sestgh membe2 yg join program akk tu ltk menu yg dorg amik utk tiap2 ari selama ikut comtest tu, aku pun rasa nk buat bnda yg sama. Menu yg sehat n tanpa nasi menjadi priority. InsyaAllah, lau aku buat secara consistent, aku akan dpt hasil yg memberangsangkan. Amin... Ok la, kat bwh ni aku letak sekali menu aku utk arini. 1st day HTN (Hari Tanpa Nasi).

1st day

Breakfast : Kuey tiow grg + timun + nescafe
Lunch : 3kpg roti wholemeal + kari daging + air masak
Dinner : Ayam KFC (1 ketul) balance smlm pny

No comments: