Tuesday, February 10, 2009

Memang Allah Sengaja

"Sesungguhnya, Allah memang sengaja............

*memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita dapatmenjadi penilai yang baik.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita sedarbahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasamengharap kan pertolongan ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita dapatKASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUKDIRI KITA.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita sedarbahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANGkerana mengingat kan kita bahawa diabukan lah pilihan yang hebat untuk kitadan kehidupan kita pada masa depan...

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita dapatmengutip pengalaman yang tak semua orangberpeluang untukmengalami nya.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita jadiMANUSIA yang HEBAT JIWA NYA.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita lebihfaham bahawa CINTA yang TERBAIK HANYA ADABERSAMA ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kitadengan orang yang salah supaya kita LEBIHMENGENALI KEHIDUPAN yang TAK SELAMA NYA KEKAL.

Wahai sahabat yang kecewa, menderita dansengsara kerana cinta, fahami lah bahawakehidupan kita makin sampai kepenghujung nya. Hari esokpun kitasendiri tak pasti sama ada menjadi milikkita. Gapai lah keredhaan ALLAH denganmelaksanakan suruhan-NYA,dan meninggalkan larangan NYA..PERCAYA LAH sesungguhnya ALLAH maluuntuk menolak permintaan hamba NYA yangmenadah tangan meminta dengan penuhpengharapan HANYA kepada NYA

No comments: