Thursday, February 12, 2009

Buat Semua Kawan2 Elly...

Assalamualaikum,Yaasin, Walqura-nilhakim. Innakala minalmursalin. A'lasiratil mustaqim. Tanzilal azizirrahim. Litunziraqaumamma unzila aba uhum fahum ghafilun. Kirim surah Yaasin ini kpd 7 insan berugama islam. Insya Allah esok saudara akan menerima khabar yang baik, gembira dan rezeki anda sentiasa berada di tangan anda.JGN DELETE, Ini betul2 jadi kenyataan. ---------------------------------Aku secara peribadi dah terima sms ayat yang seperti di atas. Dan ini kali kedua through email plak. Pesan dari aku (yang ilmu tak seberapa ini). Hentikan lah apa2 saja surat bercorak surat berantai ini. Kerana ini adalah perkara2 yg boleh melemahkan umat Islam dari dalam.1) Once, kita forward email @ SMS sebegini, kita dah percaya (beriktikad) bahawa dengat kudrat aku menghantar SMS ini, aku akan dapat khabar baik & rezeki. Bukan Qudrat & Iradat ALLAH.2) Tanpa menyemak, kes ini terdapat kesalahan ejaan pada ayat dari surah yaasin ini. Sila semak Litunziraqaumamma unzila aba uhum fahum ghafilun. Org yg tiap2 malam baca surah yaasin pun boleh terkesima dengan kesalahan ejaan ini.3) Kesalahan ejaan unzila yang sepatutnya unzira ini, berlaku dlm kedua2 email & sms yang saya terima. maka saya pasti ianya disengaja kan . Tapi atas dasar apa? Kalau kita perhatikan unzila aba uhum ini bermaksud = di TURUNkan BAPA Kamu. Bapa = father. Saya khuatir ia mahu menyelindungkan ayat ISA yang diturunkan??? sedangkan maksud YAASIN yang suci tadi adalah terlalu amat jauh dari ini!!! AWAS! buat semua muslim!.Pesanan ringkas saya,Apa saja yang bersifat surat berantai, tolong tolak. kalau aku send sms dapat pahala, kalau aku reply dapat rezeki - KEPALA HANGGUK ENGKAU! ini AQIDAH!Apa saja yang melibat kan ayat2 Al-Quran. Tolong semak! Orang buta minta sedekah - sedekah boleh bagi - tapi kalau dia bagi sticker ayat QURAN, tolong bagi dia balik.Kerana kita khuatir, di sini bermulanya benda2 yang tak betul. Kerana saya pernah dapat ayat seribu DINAR yang salah eja ini selepas bagi derma kat sorang pakcik tu!!Kat sekeliling kita dah banyak org cuba pesong kan AQIDAH kita secara halus, pesong ayat Quran! Walaupun mereka takkan mampu menghapuskan KALAM ALLAH ini. Tapi kita sebagai umat ISLAM mestilah Peka!!

No comments: