Monday, October 27, 2008

Luahan Hati

Terima kasih
kerana pernah memberikan aku cinta
dalam sejalur waktu yang kelam
kausuluh terang segala suram.

Terima kasih
kerana cintamu adalah kata berjiwa
yang kauatur sopan tanpa bujukan
tanpa bicara berdepan mata
hanya terutus di angin lalu
mesra menyapa hati yang beku
menyubur rasa yang lama layu.

Terima kasih
kerana cintamu telah reput dalam ingatan
setelah sekian lama kautinggalkan.

Aku tidak mahu merintih
mengharap lagi belas kasih
daripada hatimu yang sentiasa memberi
kerana aku tahu cinta bukan meminta
tetapi memberi.

Ini jalan yang kupilih.

Pabila engkau meminta aku melupakanmu
inilah saatnya aku memberi
suatu kerelaan dalam paksa
bagai memberi seluruh nafasku
dan aku tercungap kelemasan
saat engkau kulepaskan
dari hati dan dari bibir
sendiri aku mendakap takdir.

No comments: