Saturday, January 17, 2009

Accident...

Assalamualaikum... Pada entry kali ni ada 1 perkara je aku nk tekankan. Perkara menganai accident atau kemalangan. Pada 12 Januari yg lalu, aku terlibat dlm 1 kemalangan. Walaupun kemalangan tu blh dikatakan sebagai kemalangan kecil, namun impak nye dpt kurasa hingga hari ni. Beginilah bermulanye kisah kemalangan aku... Haritu aku g keje mcm biasa. Kul 11 pg smpai kul 5 ptg. Tp aku kuar lmbt ckit. Dlm kul 5.30 cm tu br kuar. Jalan mmg jam. Biasa la, tyme org balik pejabat. So, aku ikut laluan yg agak jauh. Lbh krg 10 minit sblm smpai umh, mama msg aku. Dlm msg tu mama suruh belikan roti. Aku x bls msg mama tu. Ikut perancangan aku nk surprise kn mama. So, aku g la kedai bwh. Hajatnye nk beli roti la. Mama call pun aku x angkat. Tiba kat simpang nk masuk kedai, nth knp aku x t'fikir pun nk break. So, berlakulah kejadian yg x pnh berlaku dlm hidup aku iaitu, accident. Minah pny kete yg aku langgar tu trus kuar n ketuk bonet dpn kete. Dia suruh aku byr tyme tu jgk. Gila apa. Mana la aku ada duit. Lau aku ni anak jutawan, maybe la duit tu sentiasa ada. Ni dlm purse pun ada x smpai RM20. Aku call mama. Bgtau psl accident tu. Nasib baik x jauh dr umh. Dlm masa menunggu mama dtg, husband minah tu plak dtg. Aku still dlm kete. Takut nk kuar. Pasu laki dia ketuk cermin tgkp aku. Dia tny 'ni cm mana nk cite ni?' Aku suruh dia tggu mama dtg. Selang beberapa minit pastu mama ngn Amir dtg. Mama la yg settle ngn dorg. Lastly, kata sepakat pun da dpt. Ktorg kene byr ganti rugi. Memula mama nk buat report polis. Tp abah kata x pyh. Abh kata byr jek. So, esok nye ktorg g workshop. Kene byr kat minah tu RM260. Kira kes tu selesai kat situ jek la. Anyway thanx a lot to my Mum n Dad yg memahami. Love u much...
Ni gbr kete yg rosak :


Gbr2 ni diambil sblm lampu kecik yg kat bwh tu ilang.

No comments: